Functia PMT de calcul a unei plati lunare pt.un imprumut

Celulele C1 si D1 le-am facut merge adica le-am unit si am dat numele coloanei Detalii.

O situatie frecventa este atunci cand avem de-a face cu o actiune de exemplu dorim sa ne cumparam o masina.

Aceasta are o anumita valoare platim cash un anumit procent din masina dar restul sumei ne imprumutam la banca. Aceasta are o dobanda lunara care se adauga. Ceea ce ne intereseaza pe noi este cat vom plati lunar din suma ramasa care ne-am imprumutat la banca.

Un exemplu concret aici:

Cautam functia necesara:

Uitandu-ne la descriere functia  PMT este cea de care avem nevoie. O selectam si dam clic OK urmand sa completam parametrii corespunzatori functiei built-in PMT:

Functia built-in ISPMT e suma care ramane bancii.

Vom completa acum parametru cu parametru functia built-in PMT:

Clic acum OK si am calculat cat platim lunar =PMT(D3,D5,B4):

Rezultatul va fi stocat in celula B5.

Deasupra vom face o eticheta folosind operatorul de concatenare si vom folosi functia dollar – valoarea din celula ca sa ne intoarca un numar pozitiv si un mesaj cu valoarea stocata intr-un label/eticheta de culoare portocalie si text albatru.

Vom insera un 4randuri albe  deasupra tabelei ca sa avem spatiu, iar unul dintre randuri va fi colorat in  portocaliu si text albatru:

Vom face merge and center acel rand:

Il coloram cum am zis:

Leave a Reply

